Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Παντελής Γεωργογιάννης γεννήθηκε στην Καλλιθέα Πιστιανών Άρτας. Είναι πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Μυτιλήνης. Σπούδασε Κοινωνικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Μπόχουμ της Δ. Γερμανίας και το 1985 αναγορεύτηκε Διδάκτωρ της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του ίδιου Πανεπιστημίου. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα πολιτικά συστήματα και την εσωτερική δημοκρατία των κομμάτων στην Ευρώπη.

Δίδαξε για οκτώ χρόνια την ελληνική γλώσσα στους ελληνόπαιδες του σχολείου Σνέλμαρκτ του Γκέβελσμπεργκ και για δύο χρόνια επί συμβάσει στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου του Ντόρτμουντ.

Από το 1986 εντάχθηκε στο Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό (ΔΕΠ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Η επιστημονική, ερευνητική και συγγραφική δράση του συνοψίζεται μέχρι το 2013 σε 13 βιβλία, 14 επιμέλειες βιβλίων, επιμέλεια 59 τόμων πρακτικών συνεδρίων από τα 26 διεθνή συνέδρια που διοργάνωσε και 180 άρθρα σε ελληνικά και διεθνή έντυπα. Κατά τη διάρκεια της ακαδημαϊκής του καριέρας ίδρυσε το Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών και τη Σύνοδο Προέδρων Παιδαγωγικών Τμημάτων Ελλάδας και Κύπρου, της οποίας εκλέχθηκε ως ο πρώτος Πρόεδρος. Διατέλεσε Πρόεδρος του ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών και για πολλά χρόνια Διευθυντής του Τομέα Παιδαγωγικής.

Ανέπτυξε έντονη δράση για τη διάδοση της ελληνικής γλώσσας και εξέδωσε 2 εξάτομες διδακτικές σειρές για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας, το «Πες το ελληνικά» για μαθητές 6-14 ετών και το «Ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα» για εφήβους και ενήλικες.

Δημιούργησε το πλαίσιο για την απόσπαση εκπαιδευτικών στα Πανεπιστημιακά Τμήματα Ελληνικών Σπουδών των Δημοκρατιών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης (Απόφαση ΥΠΕΠΘ Φ.821/Ρ.26/Ζ1/2936 18-5-1995), με στόχο την επί τόπου εκπαίδευση εκπαιδευτικών ελληνικής γλώσσας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έτσι ώστε η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στις χώρες αυτές να μην εξαρτάται από την απόσπαση ή όχι εκπαιδευτικών από το μητροπολιτικό κέντρο και αποσκοπώντας ταυτόχρονα στην αναβάθμιση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού και την εμβάθυνση των φιλικών σχέσεων με τις χώρες αυτές. Το πλαίσιο αυτό υλοποιείται το 1996 με την απόσπαση των πρώτων εκπαιδευτικών με ειδικά προσόντα σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα των Δημοκρατιών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, όπως στο Πανεπιστήμιο Λεμονόσοφ, το Γλωσσολογικό Πανεπιστήμιο Μόσχας, το Πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης, το Πανεπιστήμιο Κρασνοντάρ, το Πανεπιστήμιο Σταυρούπολης, το Πολιτιστικό Κέντρο Σταυρούπολης της Ρωσίας, στο Ινστιτούτο Μαριούπολης, το Πανεπιστήμιο Κιέβου και το Πανεπιστήμιο Συμφερούπολης της Ουκρανίας και στο Πανεπιστήμιο της Τιφλίδας και του Ακχαλτσίκχε της Γεωργίας. Η εφαρμογή του πλαισίου αυτού επεκτάθηκε και εφαρμόζεται σήμερα εκτός από τις Δημοκρατίες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και στην Κεντρική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και την Ασία.

Τον Αύγουστο του 2013, αφυπηρέτησε από το Πανεπιστήμιο Πατρών μετά από 12ετή παρουσία στη βαθμίδα του Καθηγητή και ίδρυσε το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Πολιτών (http://www.elppo.gr), μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρία με αντικείμενο την διαδικτυακή και διά ζώσης επιμόρφωση εκπαιδευτικών, την διοργάνωση συνεδρίων και την έκδοση των διεθνών ηλεκτρονικών περιοδικών τίτλων «Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής» και «Πολιτικές και Κοινωνικές Επιστήμες».

Διεξήγαγε πανελλαδική έρευνα για τα πολιτικά συστήματα, δεδομένου ότι πιστεύει πως οι οικονομικές κρίσεις σήμερα αλλά και διαχρονικά έχουν συστημική προέλευση. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζονται στο βιβλίο «Ελλήνων Πολιτεία  Άμεση Διαδραστική Δημοκρατία. Θεωρία και πράξη», με βάση τα οποία ίδρυσε το Μάιο του 2012 τον πολιτικό σχηματισμό «Πρωταγωνιστές» (http://www.protagonistis.gr), του οποίου είναι Πρόεδρος.

Comments are closed.